Direktlänk till inlägg 12 september 2012

120912

Av Pernilla - 12 september 2012 13:28

Oj. Det var verkligen längesen jag skrev här inne.
Glömmer ofta bort att jag har bloggen.
Och när jag väl skrivit en hel roman på facebook så är det försent. Inte förrän nu har jag äntligen fått rätt på hur man gör för att kopiera in text här. Så slipper jag skriva saker 2 gånger.
Hihi. Latmask ;))


Jag är som jag skrivit förut gravid.
Och det är inte långt kvar tills bf.
Hon är beräknad om 4 dagar.
Trodde faktiskt inte jag skulle gå så här länge. Var helt 100% säker på att hon skulle kommit för flera veckor sedan.
Har haft en relativt bra graviditet.
Foglossningarna har kommit ganska sent, vilken är en stor skillnad mot när jag väntade pojkarna. Då blev jag sjukskriven från v 20 och fick gå med kryckor.
Enda är att jag har haft problem med sammandragningar de senaste veckorna och en hemsk ryggsmärta.
Och + att jag var inlagd i nästan en vecka pga smärtor i mellangärdet, som dom inte vet vad det är.
Är iaf INTE gallan. Fortstter smärtorna nu när lillan fötts så ska dom röntga och ev. göra titthål.
Kan kanske vara en ficka som tarmen fastnar i. Är tydligen ganska vanligt efter en GBP-op.


Idag har jag varit hos läkaren.
Dom ville kolla hur lillan mår och om min kropp är redo för en förlossning. För dom funderade på att ev. sätta igång mig tidigare. Detta pga mina smärtor.

Allt ser bra ut med lillan. Hon verkar må bra   
♥:at slår bra. Lite sammandragningar registrerades på CTG:n.
Han sa att det är på G =))
Öppen 3 cm.

Livmodertappen hade kortats av.
Och han "drog" i hinnan/hinnorna ( vad det nu kallas )
Vet ej om det är det som kallas hinnsvepning?    ( aj så in i helvete vad det gjorde ont )

Ska dit på fredag igen om inte hon behagar komma innan dess. Så får vi se om min kropp har mognat mer. Ska bli spännande att se  
Men på ett sätt är det tur att det inte var dags nu, för det är fullt på fl så dom tar ej in nya patienter  


Nu sitter jag i soffan med mensliknande smärta i magen.
Och det är positivt, för det är ett steg i rätt riktning   
När det börjar närma sig förlossning så är det nog ENDA gången man kan önska sig själv och sina vänner mer smärta och mena det med välmening   


Nu ska jag fika klart och slappa lite innan det är dags att hämta lilleman...

♥ Kram på er alla ♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 27 januari 2013 12:32

Har hittat en sida som har LEGO och jag tänkte direkt på Tarek. Han älskar lego och pussel och spel. Han fick ett stort lego i julklapp och han blev jätteglad. Och här på sidan finns det Lego Chima som ser jättekul ut. Han hade älskat att byg...

Av Pernilla - 12 november 2012 23:17

För ca 2 veckor sedan ( 31/10 ) så började jag få rejält ont vid vänster axel, och då speciellt vid inandning. För varje dag blev det värre. På fredagen började jag få feber. Den var då 39.9. På lördagen ( 3/11 ) åkte jag till jourläkarcentralen ...

Av Pernilla - 30 oktober 2012 12:32

Snälla någon... Döda mig !!!!!!!!!!!Mina tänder är inte i världens bästa skick, o dom har försämrats MYCKET efter open och under varje graviditet.Har en som gick sönder för 1 v sedan. Den är jättevass så det verkar som en flisa gått av.Nu satt jag oc...

Av Pernilla - 20 oktober 2012 17:58

Satt och funderade på en sak. Vad är egentligen vänskap? Och vad ingår i den kategorin?   Har flera som säger att dom är mina vänner. Men är dom egentligen det??? Dom hör aldrig av sig. Hör jag av mig så svarar dom, men hör aldrig av sig själ...

Av Pernilla - 6 oktober 2012 12:30

Igår var jag med pappa på kärlmottagningen där vi fick veta svaren från hans ultraljud på kärlen i halsen.  Allt såg bra ut, så det är inte dom som orsakat besvären. Dom ska även göra EEG och Ryggmärgsprov. Och sen en massa andra blodanalyser. ...

Ovido - Quiz & Flashcards