Direktlänk till inlägg 21 september 2012

Det går framåt =))

Av Pernilla - 21 september 2012 11:50

Dagarna börjar kännas lite lättare nu.

När jag kom hem från BB så var jag så utmattad att jag knappt visste var jag skulle bli av.

Men det är ju en stor omställning att få en liten bebis i familjen. Både fysiskt och psykiskt.

Hon är ett litet matvrak. Hon äter väldigt ofta. Jag varvar med att amma och ge ersättning.

Men än så länge har det inte märkts på hennes vikt.

Hon vägde 3720 g vid födseln och när hon var 2 dagar så vägde hon 3410 g. Igår på BVC vägde hon 3452 g.
Så det är ingen stor viktuppgång men sköterskan var inte orolig. Dom har ca 3 v på sig att gå upp till sin födelsevikt. Och med tanke på hur mycket denna lilla tjejen bajsar så är det inte så konstigt att vikten går sakta hihi   


Jag gick upp ganska mycket under graviditeten.

Efter min operation så kämpade man som ett djur för att gå ner och första delmålet var att komma under 100 kg.

Vilket jag klarade på julaftonen samma år som open. Snacka om trevlig julklapp   

Gick ner sammanlagt ca 40 kg under det första året, och sen gick jag upp några få kg precis innan jag blev gravid.

Vägde runt 83 kg på inskrivningen hos Barnmorskan.

Och på sista kollen förra veckan vägde jag nästan exakt 100 kg.

Snacka om deprimerande. Visserliten är det jättebra att jag gick upp istället för ner, men det blir kortslutning i skallen när man kämpat med att gå ner och sen går det uppåt.

Men men, sånt är livet.

I måndags vägde jag mig och då vägde jag 95 kg.

I tidags ca 94 kg.

I onsdags ca 93 kg.

Igår ca 92 kg.

Och idag 91.5 kg.

Så det går nedåt iaf   


Börjat med mina järntabletter igen. Mitt hb är jättelågt och mina depåer är tomma.

Hade 125 när jag skrevs in hos bm.

113 när jag var i v 28 ca.

102 i v 30.

Och så fick jag 5 järninjektioner och efter förlossningen var det nere på 100.

Men nu när Elissa är född så är et nog lättare att fylla på depåerna än innan...


Har inte kunnat röra mig så mycket än som jag vill. Tar ju tid för kroppen att återhämta sig och jag har ont när jag går och det känns som att jag ska svimma när jag anstränger mig för mycket...

Men jag promenerar till ICA och lite runt i området nästan varje dag. Är en bra början.

Men när jag mår bättre så ska jag gå ut och gå iaf en långpromenad varje dag. Det är ju bra både för mig iom träningen och så får lillan lite friskluft   


Har varit skönt att få liiite avlastning i veckan iaf. Maken är pappaledig så jag behöver inte ta HELA ansvaret själv.


Nej, nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe och äta min bulle.

MÅSTE bli duktigare på att äta mer och oftare under dagen.

Sen får vi trevligt besök av Dénice, Felicia och Emilia. Ska bli jättekul   


Ha det bra allihopa   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 27 januari 2013 12:32

Har hittat en sida som har LEGO och jag tänkte direkt på Tarek. Han älskar lego och pussel och spel. Han fick ett stort lego i julklapp och han blev jätteglad. Och här på sidan finns det Lego Chima som ser jättekul ut. Han hade älskat att byg...

Av Pernilla - 12 november 2012 23:17

För ca 2 veckor sedan ( 31/10 ) så började jag få rejält ont vid vänster axel, och då speciellt vid inandning. För varje dag blev det värre. På fredagen började jag få feber. Den var då 39.9. På lördagen ( 3/11 ) åkte jag till jourläkarcentralen ...

Av Pernilla - 30 oktober 2012 12:32

Snälla någon... Döda mig !!!!!!!!!!!Mina tänder är inte i världens bästa skick, o dom har försämrats MYCKET efter open och under varje graviditet.Har en som gick sönder för 1 v sedan. Den är jättevass så det verkar som en flisa gått av.Nu satt jag oc...

Av Pernilla - 20 oktober 2012 17:58

Satt och funderade på en sak. Vad är egentligen vänskap? Och vad ingår i den kategorin?   Har flera som säger att dom är mina vänner. Men är dom egentligen det??? Dom hör aldrig av sig. Hör jag av mig så svarar dom, men hör aldrig av sig själ...

Av Pernilla - 6 oktober 2012 12:30

Igår var jag med pappa på kärlmottagningen där vi fick veta svaren från hans ultraljud på kärlen i halsen.  Allt såg bra ut, så det är inte dom som orsakat besvären. Dom ska även göra EEG och Ryggmärgsprov. Och sen en massa andra blodanalyser. ...

Ovido - Quiz & Flashcards