Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

Järnvärdet

Av Pernilla - 6 oktober 2012 12:30

Igår var jag med pappa på kärlmottagningen där vi fick veta svaren från hans ultraljud på kärlen i halsen. 

Allt såg bra ut, så det är inte dom som orsakat besvären.

Dom ska även göra EEG och Ryggmärgsprov. Och sen en massa andra blodanalyser.

På ett sätt hoppas jag dom hittar något, så man får en förklaring på vad det är som gör att han mår som han gör...

Bättre det, så man kan behandla, än att leva i ovisshet...

Men hans blodtryck var INTE bra.

195/95.

Han går på 2 olika sorters medicin för att reglera trycket. Men dom får nog ändra dosen   

 

Igår var jag även på vårdcentralen för att ta ett hb.

Hade 125 innan jag blev gravid. Sen gick det ner till 113 vid ca v 25.

Runt 2 v senare så var det nere på 102.

Började då äta järntabletter och sen fick jag även 5 järninjektioner.

När Elissa var 2 dagar så gjorde dom ett hb test på BB ( efter att jag bett om det )

Då låg det på 100. Kan ju vara förklara varför det kändes som att jag skulle svimma när jag gick i korridorerna på BB.

Har sen jag kommit hem ätit 2 järntabletter per dag.

Har sen några dagar minskat till 1 per dag.

Och igår visade provet att jag har ett hb på 122 !!!!!!!!!!!!!!

Så det är normalt igen   

Men ska fortsätta med en per dag eller varannan dag så jag fyller på mina depåer...

 

Igår blev Elissa 3 veckor.

Snacka om att tiden har gått snabbt.

Hon är verkligen min ögonsten. Tröttnar inte på att titta på henne...

Har så mysigt på kvällarna. Håller henne i famnen och vaggar henne samtidigt som Tarek ligger i mitt knä och jag kliar han på ryggen eller pillar han i håret.

Han somnar ofta så   

 

Har 4 så otroligt fina barn. Har verkligen blivit välsignad i livet...

Inshallah så kommer dom få långa och lyckliga liv   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 27 januari 2013 12:32

Har hittat en sida som har LEGO och jag tänkte direkt på Tarek. Han älskar lego och pussel och spel. Han fick ett stort lego i julklapp och han blev jätteglad. Och här på sidan finns det Lego Chima som ser jättekul ut. Han hade älskat att byg...

Av Pernilla - 12 november 2012 23:17

För ca 2 veckor sedan ( 31/10 ) så började jag få rejält ont vid vänster axel, och då speciellt vid inandning. För varje dag blev det värre. På fredagen började jag få feber. Den var då 39.9. På lördagen ( 3/11 ) åkte jag till jourläkarcentralen ...

Av Pernilla - 30 oktober 2012 12:32

Snälla någon... Döda mig !!!!!!!!!!!Mina tänder är inte i världens bästa skick, o dom har försämrats MYCKET efter open och under varje graviditet.Har en som gick sönder för 1 v sedan. Den är jättevass så det verkar som en flisa gått av.Nu satt jag oc...

Av Pernilla - 20 oktober 2012 17:58

Satt och funderade på en sak. Vad är egentligen vänskap? Och vad ingår i den kategorin?   Har flera som säger att dom är mina vänner. Men är dom egentligen det??? Dom hör aldrig av sig. Hör jag av mig så svarar dom, men hör aldrig av sig själ...

BVC

Av Pernilla - 3 oktober 2012 22:27

Idag var det dags för BVC-besök med Elissa. Var där när hon var 6 dagar, 12 dagar och idag då hon är 18 dagar. Och det gick bra. Hon vägdes och dom var nöjda med hennes viktuppgång. Nyfödd: 3720 g. 2 dagar: 3410 g. 6 dagar: 3452 g. 12 d...

Skapa flashcards