Direktlänk till inlägg 8 november 2011

111108

Av Pernilla - 8 november 2011 15:42

Har varit ganska dålig på att skriva här den senaste tiden.

Har haft en väldigt jobbig och påfrestande tid.

Mamma har varit sjuk och jag har hjälpt henne ganska mycket.

Hon börjar tack och lov bli bättre nu.


Men istället är det jag som börjat bli sämre och sämre.

Har ont i hela kroppen. Värken flyttar sig hela tiden.

Jag har spasmer i knä- och armbågslederna. Värst på vänster sida.

Väldigt ofta huvudvärk.

Värk i benen. Är som krypningar X 1000. Är hemskt. Hjälper inte med nåt.

Smärtstillande kan lindra det något, men ej helt  

Var och hämtade sonen vid 3. Sen gick jag till affären och handlade lite. När jag kom hem så kunde jag knappt få av jackan för jag hade så ont i axlar, armar och nacke. Var som om jag burit flera ton.

Men jag handlade inget tungt. Vägde max 1-2 kg.


Allt detta är nytt för mig. Det blir värre och värre och nya symtom dyker upp.

Närminnesstörningar.

Vaknar ALDRIG utvilad.

Trött och kraftlöshet.

Kort stubin och lättirriterad.

Nedstämdhet- känner mig deppig och gråtfärdig ofta.

Muskelspasmerna.

Ofta huvudvärk.

Värken i kroppen.

Värken i benen.

Ont när jag ansträngt mig lite.

Känns som ständig träningsvärk i kroppen.

Besvär med kalla händer, vilket jag aldrig hade innan. Är inte hela tiden, men väldigt ofta.

Smärta i rygg, nacke, axlar och armar ofta.


En väninna till mig rekommenderade en dr, som jag ska till den 14/11.

Ska då utredas.

Har fått höra att jag eventuellt har Fibromyalgi. Symtomen stämmer tyvärr in ganska bra.

Hoppas att jag inte har det, men hade varit skönt att få ett svar på VAD som är fel på mig   

Känns hemskt att inte orka att hitta på saker med barnen. Att bli irriterad för småsaker, medans jag innerst inne mår dåligt över att jag  är så utåt sett   


Nej, nu ska jag bädda ner mig på soffan och bara ta det lugnt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 27 januari 2013 12:32

Har hittat en sida som har LEGO och jag tänkte direkt på Tarek. Han älskar lego och pussel och spel. Han fick ett stort lego i julklapp och han blev jätteglad. Och här på sidan finns det Lego Chima som ser jättekul ut. Han hade älskat att byg...

Av Pernilla - 12 november 2012 23:17

För ca 2 veckor sedan ( 31/10 ) så började jag få rejält ont vid vänster axel, och då speciellt vid inandning. För varje dag blev det värre. På fredagen började jag få feber. Den var då 39.9. På lördagen ( 3/11 ) åkte jag till jourläkarcentralen ...

Av Pernilla - 30 oktober 2012 12:32

Snälla någon... Döda mig !!!!!!!!!!!Mina tänder är inte i världens bästa skick, o dom har försämrats MYCKET efter open och under varje graviditet.Har en som gick sönder för 1 v sedan. Den är jättevass så det verkar som en flisa gått av.Nu satt jag oc...

Av Pernilla - 20 oktober 2012 17:58

Satt och funderade på en sak. Vad är egentligen vänskap? Och vad ingår i den kategorin?   Har flera som säger att dom är mina vänner. Men är dom egentligen det??? Dom hör aldrig av sig. Hör jag av mig så svarar dom, men hör aldrig av sig själ...

Av Pernilla - 6 oktober 2012 12:30

Igår var jag med pappa på kärlmottagningen där vi fick veta svaren från hans ultraljud på kärlen i halsen.  Allt såg bra ut, så det är inte dom som orsakat besvären. Dom ska även göra EEG och Ryggmärgsprov. Och sen en massa andra blodanalyser. ...

Ovido - Quiz & Flashcards