Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Pernilla - 20 oktober 2012 17:58

Satt och funderade på en sak.

Vad är egentligen vänskap? Och vad ingår i den kategorin?

 

Har flera som säger att dom är mina vänner. Men är dom egentligen det???

Dom hör aldrig av sig. Hör jag av mig så svarar dom, men hör aldrig av sig självmant.

Jo... ibland faktiskt... När dom vill ha nåt av mig eller hjälp med något.

Men ALDRIG för att se om vi ska dricka kaffe, eller äta lunch eller gå ut på promenad...

Ibland kan jag stå i fönstret och se VISSA mina sk "vänner" promenera utanför huset med andra och prata och skratta och ha trevligt. Eller träffa på dom på andra ställen i stan...

( och här menar jag inte ALLA som jag känner som promenerar här på området o andra ställen )

Och ofta hör jag om vad dom ska hitta på eller har hittat på och med den o den o den...

Men jag är den som är utanför... VARFÖR berätta för mig vad dom hittade på och hur kul dom hade o att jag missade en rolig dag/kväll...

Hade varit roligare att uppleva det, men inte en enda som hörde av sig för att fråga om jag ville komma...

Då kan dom ju lika gärna hålla tyst, istället för att jag ska må ännu mer dåligt över att vara utanför...

För säger dom inget, så vet jag ju inte vad jag missade... Och det hade varit bättre   

 

Och sen å andra sidan så ringer vänner som jag inte träffar så ofta, och bjuder mig på deras eller deras barns förlovningsfest, hennafest och bröllop... Och det känns så otroligt underbart.
Kan inte förklara med ord vad det betyder för mig     

 

Kanske ska ta och fundera över vem som egentligen är mina sanna vänner och vem som inte är det...

För vad är egentligen sann vänskap och vad är bekantskap?

 

Ovido - Quiz & Flashcards